onsdag 1 april 2009

Nej, jag knarkar inte - sluta kalla mig pundare!

Idag träder IPRED-lagen i kraft. Johan Hakelius kallar fildelare för Joltcola-pundare på aftonbladet. Jag tog faktiskt ganska illa upp. Jag har tidigare laddat ner, och bara för att jag dricker väldigt mycket Jolt så säger väl inte det så mycket om min personlighet. Jag förstår överhuvudtaget inte den hatkultur emot Jolt som finns på alla samhällsplan, inom varje kompisgäng - öppet eller dolt. Vad är problemet?

Wet Planet började tillverka Jolt -85, ett år som fött många bra saker och företeelser: Israel beslutade sig för att i etapper ta hem trupper ifrån Libanon, rymdfärjan Discovery tar sig likt en högaktningsfullt rest flagga ut i rymden, riksdagen beslutar att avveckla kärnkraften till 2010... Det där är väl bra grejer?

Vi är ganska många som inte tycker om kaffe, men behöver vårt koffein. 200 mg per liter av rent jävla svart guld. Och allt man får tillbaka är förolämpningar. Gamer. CS-tönt. N00b. Bara på grund av märket på den cola vi har valt att dricka. Men jag kan förstå er på ett sätt - Jolt är inte bara en otroligt god och uppiggande läsk. Det är en livsstil.

Undertecknat "Trött på att bli kallad pundare-20"