fredag 2 januari 2009

Grått nytt musikhår

Det är 2009. FRA sliter röven av sig (får man hoppas). Det blev en grön jul i Visby innanför ringmuren, Ainbusk Singers högfäste och borg, med paket och brasa och Kalle Anka.

2008 som musikår ska jag inte säga något om, för jag har enkelt inte ågon koll på vad som egentligen har hänt. Jag minns en femminuters pepp på Black Kids, som sedan dog och inte riktigt kom tillbaka, men annars så är 2008 en blind spot på min karta. Det enda jag kan säga om året i musiksammanhang är att jag blev aldrig så glad som när SWEAT! satte igång på Bar BQ (gamla Ribban). Grattis till killarna som dessutom blev Correns Bästisar. Dansa dansa dansa.

Så vad tror vi om 2009? Är det året jag faktiskt tar tag i mitt liv och bygger hemmastudio (och lär mig att överhuvud taget hantera en dator nog för att kunna utnyttja eländet), eller är det året då jag tar tag i mitt liv och säljar alla LP-skivorna som står i garderoben? Eller så skjuter jag på det ett år till och väntar på 2010. Det är ju faktiskt ett jämnt och fint tal.

Något lär ju handa i varje fall. Vi kanske får reda på ifall Robin och Alice verkligen är ihop. Hrm. Hursomhaver. Gott nytt!

Inga kommentarer: