torsdag 13 november 2008

Praise the Lord and Pass the Ammunition

Jag har världens världens bästa tips.

I augusti letade jag runt på piratebay efter en låt, och av en händelse ramlade jag över Flashbacks 1920's-1940's. Hallelujah! Det är som en åttaalbumsantologi av bra låtar (ni kan ju gissa över vilket tidsspann de sträcker sig), men här kommer det sjyssta. Varje album har sitt tema.

Pedagodisk översikt:
1. High and Low - Drug Songs
2. Geil and Sexy - Copulation Songs
3. Crazy and Funny - Novelty Songs
4. Gospel and Prayers - Spiritual Songs
5. Blue and Alone - Yearning Songs
6. Hitler and Hell - American War Songs
7. The Sky is High and So Am I - Reefer Songs I
8. The Sky is High and So Am I - Reefer Songs II

Ni förstår naturligtvis vilka av skivorna man fastnar för. Jag blir helt till mig av gammeljazz ganska ofta i vanliga fall, men när texterna är uppenbara eufemismer för knulla, droga och sexa så blir det lite för klockrent. My daddy rocks me with one steady roll. I Wonder Who's Boogiein My Woogie Now. Och bandnamnen sedan! The Mississippi Mud Mashers! The Light Crust Dough Boys! Waring's Pennsylvanians!

Ni förstår klassen. Ladda ner. (Jag antar att jag kommer att yxas ner av IPRED-lagen osv om eländet går igenom. Men vafan. Ladda på.)

1 kommentar:

grevegroda sa...

jag peppade citatet 'the sky is high and so am i' skitmycket för typ tre år sen för att det sjöng det i slutet av en av dave van ronks låtar. du måste höra den låten skitbra kommer inte ihåg vad den heter just nu eftersom jag är lite du vet. haha