onsdag 5 november 2008

November



Min goda vän Fanny är min favoritnörd. Hon har massor massor med LP-skivor, som hon sorterar i bokstavsordning. Hon har en stor bok där alla skivor finns med, så att hon kan kolla upp vilket år skivorna släpptes, så hon under varje artist och bokstav kan sortera i rätt utgivningsordning också. Hennes CD-hylla har samma upplägg.

Fast det som gör Fanny till min favoritnörd är att man hittar oförhappandes guldkorn mitt i all country, blues och andra godsaker. I CD-hyllan trillar plötsligt Wu-Tang Clan fram, och i LP-backarna finns en säkert snart K-märkt Smurfpartaj i Smurfland.


Och nu, när dimman ligger tät över den helt värdelösa Stångån så kan man inte låta bli att tänka att November - En ny tid är här.

(Den översta bilden är naturligtvis helt skamlöst kapad från Fanny, men hon har säkert inget emot det. Har hon det så hänvisar jag till Lobachevsky)

1 kommentar:

grevegroda sa...

Så många skivor har jag ju inte, men men om några år ska du se! Du är söt du.