torsdag 10 juli 2008

Jag är ju femtio gånger bättre. Kom igen.

Jag blir så otroligt uttråkad av themusicblog.se, som jag nu av någon oerhört puckad anledning gör reklam för. Som ni kommer att märka så är jag mycket bättre, och jag skulle aldrig tala om Arctic fuckin' Monkeys som ett "nytt band från 2002, som ingen annan än jag har hört talats om, och dom är faktiskt unika ba alltså, för dom har slagit ashårt i USA".
Det är dumt att äta nudlar när oxfilén står på bordet, men ja, bara för att jag är bättre, roligare, smartare, snyggare och mindre idiotisk än dom så kommer folk inte att rata dom. Folk gillar fadda nudlar, med utgånget innehåll.

Nej, men 'skämt' åsido.
Så illa är det inte, men musikbloggar i Sverige är överlag inte roligare än en dag i Ankdammen. Femton skivtips på raken, och sedan ett tips om en annan musikblogg som ens kompisar har gjort och ett humorlös och halvhjärtat men helpretentiöst försök att definiera det hårda i elektronisk emo.
Musiksnack utan praktisk tillämpning, och utan vidare diskussion. Boringness.

Man får inte vara pretentiös och ens nämna musik, och man får inte skriva om musik om man är över 28, för då är man antingen pedofil eller övervintrad. Det är inte rock. Alla vet att man dör vid 27 om man är rock nog för att klara av att skriva om musik. And dead men don't write about music.

3 kommentarer:

Leo sa...

Du skriver stört bra Tanja - även om man inte alltid håller med dig är det fortfarande mycket trevlig humoristisk och intelligent skrivet. Me like.

Leo sa...

trevligt*

Libreville sa...

Oh tack :) Det värmer mitt kalla nordiska hjärta!