tisdag 8 juli 2008

Veckans playlist, vecka 28

Jag kan inte annat än att gå i min pappas fotspår: varje blogg behöver en följetong.
Jag annonserar härmed början av mitt Veckans Playlist-projekt: en handfull låtar för varje vecka och ifall jag har en bra dag kan man säkert dra till med något tema! Det är ju otroligt!

Veckans Playlist, v. 28

Vecka 28 präglas av en trevlig blandning av nytt och gammalt, lite 70'ish, lite hetspepp, lite indie och lite kukrock - allt för att passa det fina vädret på resande fot, alternativt en något hetsig grillfest.

Judee Sill - The Phantom Cowboy som är mysigt 70-talsfolk.
Death From Above 1979 - You're a Woman, I'm a Machine som är KUK!
Dion and the Belmonts - Love Came to Me som är doo-wop.
The Kinks - Till the End of the Day som är 60-talsrock.
Elvis - A little less Conversation som är kung.
Cuban Cigar Crisis - Silver Goons som är slappindie.
C-mon and Kypski - Evil Needle som blandar allt!
Cherry Poppin' Daddies - Zoot Suit Riot som är swing revival.
Laura Nyro - Sweet Blindness som är 70-ish folkpop.

Så är det med det!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är "Death from above 1979"?????? Om jag får fråga....

Libreville sa...

Ett bra band, klicka på namnet så får du lite info.

Anonym sa...

Jag tänkte närmast på det epitet du gav bandet.... :-|

Libreville sa...

Ah, du förstår när du hör dom. De är väldigt manliga.