tisdag 22 juli 2008

Tråkiga Tanja

Vi skiter i hela idén med veckans playlist, va. Nu är det så vi gör, va.

Jag kan skylla min avsaknad av inlägg den senaste vecka på djupgående research, och ett rikt socialt liv, fyllt av äventyr och drömmar inför framtiden. Detta vore naturligtvis både lögnaktigt och dumt, då jag i själva verket har varit uppbunden av arbete för regeringen i ett land jag inte får nämna namnet på.

Dock har jag börjat ögna igenom ett viktigt dokument i svensk punkhistoria - IQ55:s uppgång och ganska dramatiska fall. "Men Tanja, varför då?" hör jag er skrika. Jo:
Min pappa har tagit på sig ett projekt, nämlige att scanna in de tusentals bider både han själv och min farfar har tagit, samt lite ströbilder från annat håll i släkten. Bilderna sträcker sig från 10-tal till 90-tal, och är därmed förbannat intressanta. Och bland sjuttiotalsbilderna fanns naturligtvis en samling foto ifrån en IQ55-spelning. Och där tar det hela sin början. Stay posted.

Inga kommentarer: